با تشکر از امیر+ بابت شروع این چالش:)


۱. چی شد که به دنیای وبلاگ‌ها اومدی!؟

زمانی که سواد زیادی از فضای مجازی نداشتم دنبال ساختن سایت بودم که با پدیده وبلاگ در بلاگفا آشنا شدم که خیلی ساده تر بود راه اندازیش:)

که خب البته بعد ساختن وبلاگ و خبر این فتح به بقیه رسوندن با جمله "وبلاگ مال آدم های بیکاره" مواجه شدم

بعد ایجاد وبلاگ یه چندتا پست گذاشتم و ولش کردم اما سال سوم دبیرستان به خاطر رقابت با وبلاگ دوستم جدی آمدم تو این فضا و تا الان موندگار شدم!

۲.هدفت از نوشتن وبلاگ چه بود و چه هست!؟

رقابت من و دوستم سر بازدید بود و دوتا وبلاگ کپی کار بودیم اما بعد اون رقابت از اونجایی که وبلاگم حرف زیادی برای گفتن داشت و تو تعدادی کلمه کلیدی نتیجه اول گوگل بود با خودم گفتم یه پولی هم در بیارم اما این داستان چرخید و چرخید تا به روزانه نویسی رو آوردم؛ اینجا هم هدف های مختلف داشتم اما الان فقط الگو گیری هست، کارها و عادت های خوب بقیه رو الگو می کنم و با توجه به توان خودم میرم جلو!

یه چیزهایی مثل سیر مطالعاتی شهید مطهری، کد نویسی، کتاب خوندن،برنامه ریزی روزانه داشتن و کلی خورده ریز دیگه حاصل تاثیرات این فضا بوده

۳. به نظرت چرا باید وبلاگ نوشت!؟

وبلاگ نویسی یعنی چهره خودت رو با نوشتن تو ذهن مخاطب ترسیم کنی و این خیلی ارزش داره

وبلاگ نویسی یه شان و منزلتی داره که اجازه نمیده هرکسی بیاد اینجا و یا هر کاری انجام بده و مثل اینستاگرام تبدیل به لجن زار نشده؛ 

و داشتن خواننده واقعی با واکنش ها و حرف های جدی هست، جاهای دیگه شما آپولو هم هوا کنی تهش یه لایک سرسری می کنند و میرن پی کارشون

شما رو نمیدونم اما این چیزها منو وبلاگ نویس کرده

۴. به نظرت یه وبلاگ ایده آل چه مشخصاتی باید داشته باشه!؟اصلا مشخصاتی باید داشته باشه!؟

من وبلاگهای زیادی دنبال می کنم که موضوعات مختلفی دارن اما به عنوان ویژگی مشترک برای همشون میتونم خاکی بودن اون وبلاگ نام ببرم
وبلاگ هایی که دنبال می کنم توی هر سطحی؛ صمیمی و دلنشین هستن و خودشون نمیگیرن و مطالب رو حتی روزانه نویسی ها رو روان و ساده می نویسن و برای باکلاس بازی مطلب گره نمیزنند
خلاصه بگم من ساده پسندم
۵. بیشتر کدوم موضوع رو در وبلاگ ها دوست داری!؟یعنی بیشتر چه وبلاگ هایی رو دنبال میکنی!؟
همونطور که سئوال قبل گفتم همه جور وبلاگ دنبال می کنم اما قالبا روزانه نویسی هستن
۶. نظرت راجع به سرویس های وبلاگ‌دهی چیه!؟و برای بهتر شدنشون چه پیشنهادهایی داری!؟
شما هم مثل من تقریبا اکثر سرویس های وبلاگ دهی تست کردین، مسلما بیان هم از نظر فضای نویسندگی و هم امکانات یه سر و گردن از همه بالاتر هست اما در مورد بهتر شدنشون حرفی ندارم چون به حرف های قبلی ما توجهی نکردن فقط به ما بگن چی شده؛ چرا اینقدر خسته هستن و کاری نمی کنند؟؟؟
۷. نظرت راجع به محیط وبلاگ نویسی (افراد) چیه!؟و برای بهتر شدنشون چه پیشنهادهایی داری!؟
از قدیم گفتن چاردیواری اختیاری، وبلاگ خودشونه و شخصی و مربوط به خودشون هست
اما فقط بگم که درسته وبلاگ شخصی هست اما مطلقا خصوصی نیست پس مراعات حال خواننده بکنید!
۸. ویژگی‌ای از بلاگری دیگه که دوست داشتین اون ویژگی رو داشته باشین.
خیلی ویژگی های خوب وجود داره اما من به قلم خیلی ها اینجا حسودیم میشه و از طرفی اصلا تو نوشتن و تولید محتوا استعدای ندارم
۹. چندتا از لبخند هایی که در بلاگ بیان (و سرویس های دیگه) داشتید رو با ما در میان بذارید.
والا حافظه من قد جلبکه!
ولی بهتر شدن بیماری خانم آلا به نظرم جزِء بهترین هاشون بود
دومی هم همینطور، نجات وبلاگ زنگ انشاء از کرونا بود که حالشون خیلی بد بود
الحمدالله:)
۱۰. بدون تعارف ترین حرفتون با وبلاگ‌نویس ها چیه!؟چیزی هست که بخواید بگید و ما بهش اشاره نکرده باشیم!؟
به نظرم خیلی خوب بود اگه در مورد اتفاقات و اخبار روزمره از سیاسی گرفته تا اجتماعی و مذهبی بنویسن و نظرشون بگن؛ مطمئنم حرف هایی که اینجا تو وبلاگ نوشته بشه خیلی خیلی از چرندیات جاهای دیگه بهتره و کلی زاویه دید جدید و باحال پیدا می کنیم و از کلیشه های روزمره خلاص میشیم و مطمئنا تاثیر دیدگاه ها ذهنیت مارو عوض میکنه و تغییر این دنیا از خودمون شروع میشه!
ولی خب اینا همش حرفه، اصلا دلیل اینکه خیلی از ما اینجاییم اینه که اینجا خبری از این اخبار مسموم نیست و یه گوشه دنج هست واسه بی حوصلگی های زندگیمون:)



من اگه بخوام به اسم دعوت کنم که دوباره یه طومار معبد شائولینگ درست میشه؛ تمام شما خواننده های محترم این پست دعوتید به چالش، خوشحال میشم حرف های شمارو بخونم:))