04. دیدگاهت نسبت به دین و مذهب...


اولا که خدا را هزاران هزار بار شکر می کنم بابت حب مولا امیرالمومنین علی (ع)، این لطف که نام حسین(ع) بر زبانم جاری میشه، بابت این چشم ها که به دیدن حرم امام رضا(ع) روشن شده ، چه خطری از بیخ گوشم گذشته اگر در جایی متولد می شدم که این نام ها به گوشم نمیرسید و چه حسرتی در انتظارمه اگر عامل به حرف هاشون نباشم...

اینکه میگم حب مشخصا شما از من بهتر می دونید چقدر فاصله است بین اسلام و مسلمان ها و علی(ع) و شیعیان علی(ع) !


من با دین و مذهب مشکلی ندارم تحریم هاش پذیرفتم که عاقبت منکرانش جز عیاشی و تباهی ندیدم و نشنیدم اما با تفسیرش کلی مشکل دارم؛ اینکه این روایتی که ما از دین داریم شباهتی به دین جاودان و فطری نداره! (بماند که همین روایت های لنگ و لوک ما در عمل چقدر اوضاعش وخیم تره!)

یه روزهایی فکر می کردم این روایت ها رو از دین درست کردن که اسلام تخریب کنند!

بعد گفتم نه این هارو درست کردن مارو خر کنند!

بعد جلوتر گفتم نه اینا خودشون خر هستن که این حرف هارو میزنند!

اما جلوتر دیدم که نه! این حرف ها یه روزهای درست بوده و کاربرد داشته اما انگار از یه دوره ای به بعد دیگه کسی نپذیرفته که دستورات دین با اتفاقات روز باید منطبق بشه یا شاید هم نخواسته منطبق کنه!

نمیدونم این ماجرا از طرف علما بوده که نخواستن روی حرف استادهاشون حرف بزنند یا پیروان که دین رو به جای اینکه چراغ مسیرشون بکنند، بت خانه نشینی خودشون کردن...

البته بی عرضگی حکومت های چند قرن گذشته که با همزمان با پیشرفت عالم باعث درجا زدن کشور شدن بی تاثیر نمیدونم و دین هم مثل علم و خیلی چیزهای دیگه از رونق افتاد!

وقتی هم چشم باز کردیم و پیشرفت بقیه رو دیدیم به جای اینکه راه خودمون بریم شدیم مقلدشون وآخرش نه راه رفتن کبک یاد گرفتیم و نه پرواز کردن خودمون یادمون موند!

تو این مورد آخری جمهوری اسلامی رو دوست دارم چون یه جاهایی عجیب پیشرو بوده و اعتماد به نفس مارو زنده کرده ولی همیشه این سئوال برام بوده که اون جاهایی که کار نشده از بی عرضه بازی هاش بوده یا سنگین بودن خرابی های گذشته؛ سر جواب این سئوال همیشه می مونم که وقتی حرف از کم کاری هست حق بهش بدم یا نه؛ شاید این کلیدی ترین سئوالی  سیاسی که دارم!

اما خودم و دین قصه اش جداست، اوایل دنبال  فهم عمیق از دین بودم و داشتم چندتا سیر مطالعاتی سوراخ می کردم(!) ولی الان نه، فقط دنبال یه حجت، یه نور یقین، یه تاییدیه قلبی و خلاصه دنبال یه چیز شبیه همین ها هستم و دیگه برام مباحث دهن پر کن و سخنان پیچیده ارزش چندانی نداره

من بدون این تاییدیه هم هرجوری شده دارم میرم ولی هر سئوالی جوابی داره و امیدوارم من هم به جواب قلبم برسم...




- نمیدونم اینایی که نوشتم چقدرش به سئوال مربوط بود ولی حالا تا اینجا که آمدین یه دو دقیقه بیشتر بمونید این حرف های جالب شهید مطهری بشنوید؛ این فایل چند روز قبل داخل کانالم گذاشتم ولی اینجا برای دوستانی که عضو نیستن میزارم:)



دریافت محتوا
توضیحات: اگه پخش کننده موزیک نمی بیند لینک بالارو رو لمس کنید